Mijn 3e maal als vrijwilligster bij mercy ships - Reisverslagen van Anouska Wisse - WaarBenJij.nu Mijn 3e maal als vrijwilligster bij mercy ships - Reisverslagen van Anouska Wisse - WaarBenJij.nu
Mijn 3e maal als vrijwilligster bij mercy ships

Van 1 januari 2016 tot 7 maart 2016 engageer ik mij om opnieuw als verpleegkundige vrijwilligerswerk te doen voor de organisatie Mercy Ships. In het verleden was ik via Mercy Ships reeds actief in sierra leone en Guinea.

Deze keer lig het hospitaalship in tamatave, een havenstad in madagascar.
Mijn hoofdopdracht bestaat erin om patiënten voor te bereiden op een operatie (zowel vanuit medisch als psycho-sociaal oogpunt), alsook het verlenen van nazorg in navolging van de operatie.

Tot nu toe deed ik steeds vrijwilligerswerk via Mercy Ships omdat ik 100% achter hun werk sta, hun missie en waarden sluiten volledig aan bij wat ik als vrijwilliger tracht te bereiken. " De Africa Mercy, ' s werelds grootste niet gouvernementeel hospitaalschip, is bemand door meer dan 400 vrijwilligers, afkomstig van over de hele wereld die hoop en genezing brengen naar vele honderdduizenden mensen die nooit konden geloven dat dit nog mogelijk was ".